Register

*
*
*
*
*

* Field is required

Montenegrorestaurantsguide.com : Početna / About us ili bilo sta
sreda, 23 mart 2011 16:09

Koliko soli u ishrani je previše?

Novo istraživanje, objavljeno u cijenjenom Časopisu američkog medicinskog udruženja, dovelo je do prilično neobičnog zaključka da ishrana sa manje soli može da dovede do srčanih oboljenja.Već godinama američki zdravstveni zvaničnici tvrde kako Amerikanci konzumiraju previše soli. Stoga je zaključak studije uzburkao medicinsku zajednicu u Sjedinjenim Državama i pokrenuo pitanje: koliko je soli u redu uzimati, a koliko je - previše.

Kontroverza je počela kada je u prestižnom Časopisu američkog medicinskog udruženja objavljena studija koja je potpuno u suprotnosti sa dugogodišnjim savjetom zdravstvenih zvaničnika i ljekara kada je riječ o srčanim bolestima i moždanom udaru, i poziva na unošenje veće količine soli u organizam. U studiji je učestvovalo više od 3.600 muškaraca i žena, koji su praćeni osam godina, do otprilike svoje 49. Kada su analizirani podaci, ispalo je da su oni koji su konzumirali najmanje soli imali najveće izglede da umru od kardiovaskulanih bolesti.

Prema istoj studiji, unošenje soli nije prouzrokovalo viši krvi pritisak kod 2.000 ispitanika sa normalnim pritiskom na početku istraživanja.

Očekivano, industrija soli pozdravila je studiju. Lori Roman je predsednica istraživačkog Instituta soli.

"Sve je više dokaza da smanjenje unošenja natrijuma može da izazove veliku štetu i da smanjenje konzumiranja soli da bi se smanjio krvni pritisak nije baš najbolji izbor".

Američki Centri za kontrolu i prevenciju bolesti javno su kritikovali studiju o soli, što ta federalna agencija veoma rijetko čini. Dr Piter Bris kaže da jedna studija ne može da promijeni ono što je već dokazano.

"So podiže krvni pritisak. Više soli vodi do višeg krvnog pritiska, a viši krvni pritisak do lošijeg kardio-vaskularnog zdravlja".

Dr Bris je naglasio da je studija rađena na premalom i premladom uzorku, a da su neki od učesnika bili strastveni pušači. Takođe je dodao da nema dokaza da smanjenje unošenja soli može da vam naškodi,što potvrđuje i dr Stiven Hevis, stručnjak za kardio-vaskularne bolesti.

"Ova studija mora se uzeti u obzir uz sve dokaze koji već postoje. Svjetska zdravstvena organizacija dokaze o štetnosti natrijuma naziva 'konačnim'".

Ta reč se u naučnom istraživanju koristi veoma retko. U SAD upozorenja na pakovanjima cigareta glase da one mogu da izazovu rak pluća i srčane bolesti. Međutim, većina ljekara slaže se da ćete ukoliko konzumirate previše soli dobiti kardiovaskularno oboljenje.

Američki zdravstveni zvaničnici preporučuju da bi gornja granica za unošenje soli u organizam trebalo da bude 2.300 miligrama dnevno. Američko udruženje kardiologa kaže da ne bi trebalo unositi više od 1.500 mg.

Institut soli kaže da je 2.300 mg premalo.

"Ljudi konzumiraju natrijum u veoma normalnim i prirodnim količinama, negde između 2.500 i 4.500 hiljade miligrama dnevno. To je normalno i prirodno", kaže predsednica Instituta soli, Lori Roman.

"Rizikujete moždani ili srčani udar ukoliko unosite u sebe soli koliko preporučuje Institut soli", na drugoj strani upozorava doktor Stiven Hevis sa Medicinskog centra Univerziteta Merilend.

Što se tiče same studije, dr Hevis kaže da je slaba i da je korišćena metodologija imala nedostatke. Zdravstvene zvaničnike brine što je objavljena u čuvenom medicinskom žurnalu.

so_i_krvni_pritisak 

"Samo zbunjuje javnost. Nije smjela da bude objavljena, a pogotovo ne u prestižnom časopisu".

Institut soli volio bi da se istraživanje ponovi, dok medicinska zajednica ostaje pri stavu da bi ljudi trebalo da ograniče unos soli u organizam i pritom se zdravo hrane i vježbaju, a ako imaju višak kilograma da probaju da smršaju.

Više iz ove kategorije Mršavite uz ugljene hidrate »

Kuponibadge

badge
Vaš kupon
Pizzeria Dolce
Stara Varoš
Restoran Mare

Notice: Undefined variable: tn in /home4/adiaprow/public_html/montenegrorestaurantsguide.com/modules/mod_j_google_adsense/elements/helper.php on line 53

Traži na sajtu

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Powered by RS Web Solutions

Popularni recepti

Najnoviji oglasi

Organizacija vjenčanja

Evergreen - agencija...

24 okt 2011 Organizacija dogadjaja

Izrada kesa ili papira

Mamba press - Ukolik...

24 okt 2011 Razno

Video nadzor

   &n...

24 okt 2011 Razno

Registracija

Vrijeme

70°
21°
°F°C
Partly Cloudy
Humidity: 60%
Wind: N at 2 mph
Sun
Mostly Sunny
57 | 79
13 | 26
Mon
Partly Sunny
61 | 77
16 | 25
Tue
Rain
54 | 64
12 | 17

taraba